Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Hubby Accident {200409}

Entry aku kali nie aku nak bercerita pasal Hubby aku accident last week....kalau ikutkan aku tak nak ingatkan lagi kejadian tu....tapi ini la kenangan pahit...iyo la setiap manusia pasti akan melalui kenangan pahit dan manis...itu lah namanya warna2 kehidupan.....
Kejadian berlaku pada 20/4/2009 hari Isnin...dan kejadian itu berlaku pada jam 8.20 pagi lepas hubby hantar aku kerja.....
Pada hari kejadian aku ada meeting kat Putrajaya...sudah jadi tabiat aku sebelum aku kemana2 keluar dari opis aku akan msg atau telefon hubby....pada hari tu aku tak call hubby aku rasa dia belum sampai lagi kat opis...aku msg jer la just nak inform jer...lepas aku hantar msg tiba2 telefon aku dapat panggilan dari hp hubby.....
Bila aku angkat phone aku dengar suara perempuan...aku dah syak sesuatu dah.....rupa2nya nurse dari Pusat Kesihatan Komuniti Kelana Jaya yang call aku...dia bagitahu hubby terlibat dgn kemalangan....bila dapat panggilan tu aku dah mula panic...ya Allah mcm2 aku pikir....aku dah jd tak menentu...dan2 tu aku suruh driver stop dan aku naik ke opis balik suruh sapa2 kawan2 aku kat opis htr aku ke Pusat Kesihatan Kelana Jaya....
Aku call semua kawan2 hubby...tp semua tak berangkat.....aku dah mula hilang arah dah...tujuan aku call semua kawan2 dia suruh kawan dia gi dulu sebab opis aku ngan Pusat Kesihatan tu jauh....masa dalam perjalanan ke Pusat Kesihatan tu nurse call aku lagi suruh aku cepat sebab nak hantar hubby ke hospital.....
Masa dalam perjalanan ke Pusat Kesihatan tu...aku melalui tempat kejadian...bila aku tgk motor hubby remuk pastu darah banyak atas jalan aku dah mula panik....air mata dah tak leh nak berenti...aku dah tak segan dgn boss aku kat sebelah aku yg htr aku...yg aku pikir nak sampai ke cepat jer ke Pusat Kesihatan tu.....
Sampai2 jer kat Pusat Kesihatan tu aku terus jer ke bahagian kecemasan....bila aku tgk hubby ya Allah teruknyerrrrr......Pemb.Perubatan ckp kat aku hubby patah hidung dan ada serpihan kaca dalam luka dia...ada yg telah dibuang....tp kene hantar ke hospital sebab kene x-ray untuk kesan samaada kaca ada lagi atau tidak dalam luka hubby....muka hubby memang teruk sangat....
Aku sampai jer hubby terus dikejarkan ke hospital besar Kuala Lumpur untuk rawatan selanjutnya....1st time aku naik ambulan....
Sampai kat GH...ya Allah....lembapnyer sevice kat GH nie......patutla ramai org komplen...memang lembap gilerr....nak bersih satu hal..lepas bersih luka nak kene x-ray lak...nak x-ray pun lembap....lepas x-ray hubby dibawa berjumpa ngan doktor ENT lak...masa kat klinik ENT lak slow giler...mcm ni la service hospital kerajaan...hubby aku tu kira emergency tp kene tunggu mcm pesakit luar biasa...lama gak aku tunggu...ubby gak megeerang sakit dah...aku mmg dah hilang sabar...aku terus jer g serbu kat bilik doktor..suruh dia bg rawatan kat hubby dulu...ya la hubby aku tu dari kecemasan bukan pesakit luar biasa...geram...memang geram la....
Bila aku dah jumpa dan bagitahu kat doktor tu baru la terhegeh2 panggil hubby aku...aku rasa klu aku tak wat camtu samapai ptg la hubby aku kene tunggu kat situ....lepas hubby dapat rawatan...hubby dibenarkan balik...tak warded sbb doktor kate hubby aku tak de patah aper cuma patah hidung jer...luka dibahagian muka jer...kaki tangan dia sihat..tak de patah2...alhamdulillah....

Ini lah serba sedikit cerita masa hari kejadian...dan famili hubby dr kg sampai kl kul 11 mlm..mereka bertolak dr trg kul 3 ptg lps diberitahu.....
Nanti tunggu lak next entry aku nak kene operate lak 6/5 ni..operate tonsil...tak de la teruk sgt....tp arap2 selamat la.....


Hari pertama


Hari ke3 kat klinik


sakit2 pun sempat lg posing

3 ulasan:

ietams berkata...

kak, sabar eh..
xcident dgn ape?
alhamdulillah tak ape-ape kan.

wan muliani berkata...

ya allah akak..yani fhm mmg gabra bile lalui saat2 mcm ni..

alhamdulillah sume selamat kn..akak mmg tabah

tu la prob hospital kerajaan..lembab y amat..aritu adik yani patah tgn..msk icu petang..kul3pagi baru siap simen!giler x???

doctor dah xde rase t/jwb dah

mrs shaifull berkata...

hai, salam kenal. mmg camtulah service kat spital gomen, tp bila kena komplen ngan tim menteri hari tu, pengarah diaorang siap blh defend anak2 buah lg, geram betul.

btw, saya dah follow awak :)