Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Hari Bizi Sedunia {030309}



Semalam aku rase adalah hari yang amat bizi....bizi sungguh-sungguh...dari pagi samapai malam.....ada jer kejer nak kene buat......sampai tak sempat nak jenguk blog....dan nak baca blog kawan2...hari nie baru dapat bernafas skit....baru dapat nak jelajah blog kawan2....
Pagi semalam aku kene gie Parlimen.....wakil Jabatan aku...aku projek yang perlu dibereskan...gie sana jeguk2 YB kat Malaysia nie bergaduh...hebat gak dia orang berbahas kat sana....tapi yang aku paling kagum ngan Nurul Izzah anak Anuar Ibrahim...walaupun masih muda tapi dia berani....mungkin darah politik ayah dia mengalir kat dalam diri dia....ramai gak la aku dapat jumpa YB kat sana...boleh kata kan semua la..kecuali Pak Lah ngan Najib jer yang tak de....
Bila masuk jer dalam parlimen....mcm tak cayer jer aku boleh masuk parlimen....bangga pun ada....tapi sayang tak boleh nak tangkap gambor.....masa nak masuk tu semua hp dan kamera kene tinggal kat luar...dia orang dah sediakan loker....tapi aku sempat gak amik gambor kat luar tapi not much la....gambor aku tak dok...kebetulan ramai gak budak2 sekolah datang buat lawatan time tu...biasernyer budak2 form 6 la....sebab dia belajar subjek pengajian am ada kaitan ngan parlimen nie...aku pun dah lupa...tp seingat aku ada la benda yang berkaitan ngan parlimen nie....


Best...best...memang best dapat gie sana....nanti kalau ada peluang lagi pasti aku pergi lagi....

Pastu balik dari parlimen dalam 1.30 camtu....sampai jer opis kene siapkan report budjet aku...ada lagi yang belum aku settle.....kene buat cepat2...sampai terlupa nak call hubby.....

Kul 2.30 kene attend meeting pengurusan....Ya Allah rasenyer tak cukup kakitangan aku semalam...memang bizi sangat la.....meeting pengurusan selesai kul 6.15 ptg....masa meeting aku tak tahu apa yang terjadi kat luar...aku tahu semalam hujan.....tapi aku tak tahu semalam banjir kilat kat kl......
Aku keluar dari opis dalam kul 6.30 tengok hubby dah ada dengan muka yang tensen.....sampai2 jer dekat dia terus aku kene marah sebab tak inform dia aku kene meeting....dia dah bising...bila hubby dah bising aku kene diamkan diri jer la.....aku tahu salah aku...tapi nak wat camner aku betul tak sempat nak call bagitahu kat diaer aku meeting....sorry ye bang!!!...nasib baik Hakim my SIL aku dah amik....thanks my loving SIL....banyak bantu aku time aku susah....
Biler dah tahu Hakim SIL aku dah amik...kami pun terus ke pasaraya beli barang dapur....tak sempat lagi nak soping...so semalam beli jer la barang2 yang wajib dulu...hujung minggu nie baru nak g Carefour nak kene beli lagi mana2 yang tertinggal....
Dari pasaraya terus gie umah SIL aku amik si Hakim....sampai2 jer kat umah SIL dah maghrib.....hubby nak terus balik sebab nak ke surau ada ceramah malam nie...tapi aku cakap tak yah la malam nie...lepak2 la dulu kat umah SIL.....balik umah dalam kul 8.30......cuba bagi alsan kat hubby tak mo masak...hubby setuju dengan syarat malam esok kene masak....ok..ok...ok..so hari nie kene masak la aku...nak masak aper ya!!!!pening kepala pikir nak masak aper....
Sampai rumah...Akim ponteng ngaji sebab dah lewat....mandi2....makan-makan...suruh akim bukak buku....monitor Akim wat kijer sekolah....dalam kul 10 camtu mata dah tak leh nak bukak...sib baik Hakim sempat siapkan kerja sekolah dia.....dalam kul 10.15 camtu aku masuk tido bosan la sebab hubby tengok rancangan bukan my favourite ...penat sangat la......ZZZZZZZZZZ

Tiada ulasan: