Subscribe

RSS Feed (xml)



Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Balik Kampung......{230109~270109}

Balik Kampung...oooo...Balik Kampung hati riang......

Memang best balik kampung.....kami tak de masalah time balik Kampung sebab kami suami isteri memang dari negeri yang sama...daerah yang sama....cuma kampung jer yang berlainan...tapi kampung kami sebelah menyebelah.....tu yang tak jadi masalah tu.... Tapi ada gak masalahnyerrr.....masaalahnyer biler dah sampai kampung rumah mana yang nak dituju dulu...samaada ke rumah ibu ku atau ke rumah mak mertua ku......itu yang menjadi masalahnyerrrr....memang awal2 perkahwinan dulu menjadi masalah bagi kami...sebab masing2 xcited nak balik jumpa parents masing2......tapi sekarang nie kami cuba selesaikan masalah nie dengan bijak....
Balik kampung kali nie tempat pertama yang kami tuju ialah rumah PIL.....lepas tu baru balik rumah aku.....

Balik kampung kali nie penuh dengan aktiviti....tak sempat pun nak duk rumah lama2...ada jer program...maklumlah SIL aku yang kat KL pun balik kampung gakss.....itu program kat umah PIL.... dan program kat umah aku pun penuh....sebab adik aku pun balik...maklumlah jumper jarang2....banyak benda la nak bincang..... Aku kene bahagi masa kat umah PIL aku ngan umah mak aku sama rata....tak nak lah org cakap aku nie tak adil....dah la jarang2 balik...pastu berat sebelah laks....my mum nie sensitip skit...ye la dia duk sorang2 kat umah...bila anak balik sekali-sekala tu nak bersama anak sepenuhnya la....tapi PIL aku pun nak gak kami bersama mereka....pening.....pening....


Masa kat umah PIL biasa la kami aktiviti makan2 memang tak dapat dielakkan.....kalau kami balik....aktiviti makan kat luar dah menjadi rutin kami......ajak PIL makan2 kat luar....dia orang pun seronok....biler kami ajak kuar makan.....makan kat luar beramai2 bersama anak menantu dan cucu-cucu.....

Selain dari tu...aktiviti main wau kat pantai Batu Buruk pun satu aktiviti WAJIB......Akim memang ada layang2 dalam kereta stanby.......tu yang best tu....


Masa kat umah mak aku pun sama gak....mesti kene adil kan!!!!....bawak mak aku kuar makan....dan bawak dia jalan2...dan berkelah kat pantai.....itu memang rutin kami....Keluarga aku nie keluarga kecik...aku tak ramai adik beradik....hanya aku dan adik aku jer....Bila aku kat KL dan adik aku kat Penang....tinggal la mak aku sorang2.....tu yang dia rase seronok biler kami balik kami bawak mak jalan2.....

Ini la sedikit sebanyak coretan aku masa aku balik kampung baru2 nie.....Insyallah bulan Mei nie kami akan balik lagi....

1 ulasan:

aFkaR'z berkata...

ornag tganu ke?? laaa kat mana??
aku ni kat pasir panjang...